Welkom bezoeker. [ Inloggen ] [ Tekstgrootte A A A | Weergave: Presentatie / Normaal ]
[ Portaal ] [ Sitemap ] [ Zoeken ]

AHMAS

> ahmas > thema: klinisch leiderschap > hoofdpagina 
  • Content
  • VETO

Thema: Klinisch Leiderschap

  • A. Vakkennis
  • B. Methodiek
  • D. Studiemodules
  • Literatuur & Bronnen
  • A. Vakkennis
    • 1. Waarom leiderschap?
    • 3. Dilemma's E
    • 5. Teams aansturen E
    • 5.1 Stimuleer 'samen'
    • 5.2 Kennis delen E
    • 5.3 Dwarsverbanden E
    • 5.4 Teams E
    • 5.5 Faciliteren E
    • 5.6 Ingrijpen! E
    • 6. Innovatie E
    • 6.1 Ontwikkeling E
    • 6.2 Zelfevaluatie E
    • 6.3 Investeren V E
    • 6.4 Loopbaan E
    • 6.4a
    • 7. Pers. ontwikkeling E
    • 7.1 Bezinning E
    • 7.2 Meewerken
    • 7.3 Loopbaantype
    • 7.4 Stap voor stap
    • 8. Pers. leiderschap E
    • Aanbodfase
    • Aanbodfase
    • Aandachtsfase
    • Aandachtsfase
    • Aandachtspunten Acq.
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Aanvullend onderzoek
    • Aanvullend onderzoek
    • Accountmanager
    • Acquireren en contracteren
    • Acquisitie in vijf stappen
    • Actie-visie op communicatie
    • Actorenanalyse
    • Afsluitingsfase
    • Afstemmingfase
    • Afstemmingfase
    • Afwegingen behandelaar
    • Agendafase
    • Algemene anamnese
    • Algemene wijsheden over RM
    • Ambitie tot PL-schap
    • Anamnese
    • Antennefase
    • Antennefase
    • Balanceren
    • Basisvaardigheden voor communiceren
    • Begeleide intervisie
    • Begeleiding
    • Begeleiding van implementatie
    • Behandelen
    • Behandelen
    • Behandelopties
    • Belang van communicatie
    • Benoemen van emoties
    • Betrokkenen bij proj.werken
    • Bijlagen offerte
    • Breed eigenaarschap
    • Casus
    • Checklist relatiemanagement
    • Coachen van professionals E
    • Coachen vanaf de zijlijn E
    • Coaching (op basis van gelijkwaardigheid)
    • Coaching in soorten en maten
    • Communicatie & verandering
    • Communicatie als interactie
    • Communicatie bij verandering
    • Communicatie kan men niet uitbesteden
    • Communicatie managen
    • Communicatie over aanpak
    • Communicatiecoach
    • Communicatieleer
    • Communicatieplan
    • Communicatiestijlen
    • Communiceren moet worden geleerd
    • Competenties (acquisiteur)
    • Competenties voor communiceren
    • Competenties, instrumenten en interventies
    • Conflictbronnen bij projecten
    • Consultatie
    • Contact leggen
    • Contract als leidraad
    • Creativiteit
    • Cursus Werkbegeleiding
    • Customer rating
    • Dataverwerkingsstrategieën
    • Dataverwerving en -verwerking t.b.v. diagnostiek
    • Dataverzameling t.b.v. diagnostiek
    • de Aanpak
    • De interactieve benadering: Proeven van de praktijk
    • De professional als coach
    • De rol van facilitator
    • De vier P's van RM
    • Diagnostiek
    • Diagnostiek
    • Diagnostisch proces
    • Dis- en satisfiers
    • Diverse rollen binnen project
    • Diversiteit in teams
    • Doelen professioneel handelen
    • Domeinen & theorieen
    • Dromers en lefgozers
    • Eerste gesprek (Acq.)
    • Effectieve communicatie
    • Eindtoets
    • Empowerment
    • Energieprofiel
    • Entreetoets
    • Erkenning verwerven (als LG) E
    • Evaluatie
    • Externe facilitator
    • Externe projectleden
    • Facilitator van communicatie
    • Faciliteren van werkprocessen
    • Fasering
    • Feedback aan docent
    • Flip-over en geeltjes
    • Formeel of informeel leidinggeven E
    • Formele en informele structuren E
    • Fuzzy logic
    • Gebruikers
    • Gelijkwaardigheid
    • Geneeskunde
    • Geneeskundige doelen
    • Gerichte anamnese
    • Gespreksagenda vaststellen
    • Gewoon doen!
    • GP: A. Kennismaking V
    • GP: B. Diagnostiek V
    • GP: C. Indicatiestelling V
    • GP: D. Informed consent V
    • GP: E. Behandelen
    • GP: F. Afsluiting V
    • GROW-methode
    • Hechting team
    • Het beste uit mensen halen
    • Het Concept interactieve benadering
    • Het diagnostisch proces
    • Het discriminerend vermogen van informatie
    • Het proces versus de inhoud
    • Het therapeutisch proces
    • Het verkrijgen van (medische) informatie
    • Hulpvraag verhelderen
    • Identiteit van een team E
    • Implementatie projectplan
    • Indicatiestelling
    • Informatiemanagement
    • Informed consent
    • Inhoudsopgave: algemeen
    • Initiëren E
    • Inleiding V E T O
    • Inleiding
    • Inleiding
    • Inleiding
    • Innovatie
    • Innovatie en co-creatie
    • Innovator
    • Instrumenten en methodieken
    • Instrumenteren: oog voor context en detail
    • Intakegesprek bij coaching
    • Intern adviseren
    • Intern adviseren
    • Intrapreneurschap
    • Investeren in RM
    • Inzicht in psychologische en sociale processen
    • IQ & EQ
    • Juistheid indicatie
    • Kansen
    • Kenmerken PW
    • Kennisgebieden
    • Kennisgebieden
    • Kennismaking en probleemoriëntatie
    • Kennismanagement
    • Kennisondernemer
    • Kerncompetenties
    • Kerncompetenties besluitvorming
    • Kiezen voor strategische klanten
    • Klachten of symptomen (nog bewerken)
    • Klantenbinder
    • Klantfactoren (Proj.W)
    • Klinisch-diagnostisch redeneren
    • Krachtenveld rondom projecten
    • Krachtenveldanalyse
    • KvZ: Ondernemen
    • Leerstijl en coachrol
    • Leiderschap als probleemoplossen
    • Leren en faciliteren
    • Leren leren
    • Lichamelijk onderzoek (kader: seksuologie)
    • Lijdensdruk (ernst probleem)
    • Lijnmanagers
    • Lijst van beschikbare coaches (*)
    • Marktontwikkelaar
    • Match expertise met kennisgebieden
    • Medical Authority V
    • Meer dan iets vertellen
    • Mentoraat
    • Misverstanden
    • Motivatie E
    • Motivatoren & demotivatoren E
    • Motiveren
    • Mythen over communicatie
    • Nadeel twee petten
    • Niet doen!
    • Offertegesprek
    • Offreren
    • Omgaan met ICT
    • Omgaan met kennis
    • Onderhandelen
    • Ondernemen met kennis
    • Ondersteunen van samenwerking E
    • Ongeveer weten wat u wat u wilt
    • Ontwikkelingsfasen kenniswerkers
    • Ontwikkelingsgericht coachen
    • Opdrachten verwerven
    • Opdrachtgever
    • Openheid
    • Opstellen van conclusies
    • Optimale match!
    • Organisatievormen
    • Organiseren van acquisitie
    • Overwegingen bij offertes
    • Partnership
    • Pendelen tussen de rol van expert en adviseur
    • Pendelen tussen expert- en coachrol
    • Personal branding
    • Personal Commitment Statement (PCS) E
    • Persoon
    • Persoonlijk leerplan
    • Persoonlijke en professionele vragen
    • Persoonlijke motivatie (passie)
    • Planning
    • Positie als RM
    • Postmoderne fundamenten
    • Prijsafspraken
    • Prince2
    • Probleemverhelderen
    • Proces
    • Procesontwerper en communicatie
    • Professional als leidinggevende
    • Professional als RM
    • Professionals E
    • Professionele rollen
    • Professionele rollen
    • Project
    • Projectkaart
    • Projectmatig werken
    • Projectmedewerkers
    • Projectplan
    • Projectteam
    • Projecttrio
    • Psychologie
    • Quinn
    • Randvoorwaarden
    • Reden van komst achterhalen
    • Reflectie
    • Relatieanalyse
    • Relatiegeschenk
    • relatiemanagement gericht op partnership
    • Relaties en competenties
    • Relevante achtergrondgegevens in het hier en nu (in kader se
    • Richten van de organisatie
    • Risicogebieden
    • RM als acquisitiestrategie
    • Rol van coachee
    • Rol: Acquisiteur
    • Rol: Adviseur
    • Rol: Coach
    • Rol: Communicator
    • Rol: Facilitator
    • Rol: Leidinggevende V E
    • Rol: Ondernemer
    • Rollen als coach
    • Routine en improvisatie
    • Ruimte bieden
    • Samenstelling team
    • Samenwerking & Communicatie
    • Samenwerking met specialisten
    • Selectie van teamleden E
    • Self propelling team E
    • Sleutels tot succes
    • Sleutels tot succes
    • Sleutelvragen (pers.branding)
    • Soorten diagnoses
    • Stappenplan
    • Strategie per categorie
    • Strategisch belang
    • Streven naar gedragsverandering
    • Structuur in adviesproces
    • Structuur van het coachingsproces
    • Sturen op informele structuren E
    • Sturingssytematiek
    • Subassertiviteit
    • Succesfactoren
    • Supervisie
    • Taakvolwassenheid en coachrol
    • Taal en omgang afstemmen
    • Taken en communicatie bij verandering
    • Teambuilding
    • Teamcoaching
    • Teamvorming (on)gewenst? E
    • Technieken, methoden en werkvormen
    • Telefoongesprek
    • The placemaking tube
    • Thema's
    • Trainen CV
    • Transactie- versus relatiegericht
    • Type kenniswerker
    • U bent een sterk merk
    • U bouwt aan vertrouwen
    • Universele principes
    • Valkuilen voor coaches
    • Van actie naar interactie
    • Van paradox naar dilemma's
    • Van weerstand naar veranderkracht
    • Vanuit een vraag naar een resultaatgerichte workshop
    • Vaste onderdelen offerte
    • Verandering organiseren
    • Verankering in organisatie
    • Vergaderen
    • Verkrijgen van (medische) informatie
    • Verleggen van verantwoordelijkheid
    • Verschillende rollen als advisieur
    • Vertouwelijkheid en kosten
    • Vertrouwen & Gunnen (de marketingpiramide)
    • Vertrouwenspersoon
    • Vervolgacties
    • Vier kerncompetenties (acquisitie)
    • Vijf stappenplan
    • Voorbereiding acquistie
    • Voordeel van twee petten
    • Voorwaarden aan offertes
    • Vorm: Begeleiden
    • Vorm: Behandelen
    • Vorm: Beslissen
    • Vorm: Counselen
    • Vorm: Dienstverlenen
    • Vorm: Feedback
    • Vorm: Vergaderen
    • Warme en koude acquisitie
    • Wat is coaching?
    • Wat levert het op?
    • Wat wil de ander bereiken?
    • Werk maken van implementatie
    • Werkbegeleiding
    • Werkvorm: Teamwerk
    • Werkvormen
    • Werkwijze en cont(r)actering
    • Werkzaamheid therapie
    • Zelfstudiemodule prenatale screening
    • Zes leiderschapsrollen (Mintzberg)
    • Zicht krijgen op de persoon
    • Zin en onzin over persoonlijkheid E
  • B. Methodiek
    • 1. Algemene aanpak
    • 2. Alg. vaardigheden
    • 2.1 Beslissen
    • 2.2 Counselen
    • 2.3 Feedback hanteren V
    • 2.4 Motiveren
    • 2.5 Overleggen V
    • 2.6 Presenteren
    • 2.7 Teamwerk
    • 2.8 Vergaderen V
    • 2.9 Zelfmanagement
    • 3. Bedrijfsrollen
    • 3.1 Acquisiteur
    • 3.2 Adviseur
    • 3.3 Coach
    • 3.4 Facilitator
    • 3.5 Ondernemer
    • 3.6 PR-manager
    • 3.6 PR-manager
    • 3.7 Projectleider
    • 3.8 Relatiemanager
    • 4. Functionele werkstijl
    • 4.1 Dienstverlenen
    • 4.2 Klantgericht werken V
    • 4.3 Medewerkergericht
    • Inleiding
    • Inleiding
    • Inleiding Meta
    • PR-manager
  • D. Studiemodules
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Aanpassen pers.leerplan
    • Casus
    • Casus
    • Casus tuchtrecht
    • Communicatie
    • Communicatieleer
    • Communicatieleer
    • Educatieve programma's
    • Eindtoets
    • Eindtoets
    • Entreetoets
    • Entreetoets
    • Evaluatie
    • Evaluatie
    • Feedback aan docent
    • Feedback aan docent
    • Inleiding V
    • Inleiding. kopie
    • Instructievideo Conflicthanteren T
    • Juridische bron
    • Juridische omgeving
    • Leerplan
    • Master Your Mission V
    • Master Your Mission
    • Med.Management op Maat, 2014
    • Origineel document
    • P1. De basis E
    • P2. Verbindend leider
    • P3. Inspirerend leider
    • P4. Medisch Management op Maat V
    • P4.1 Programma
    • P4.2 Presentaties
    • P5. Med. Man 2015
    • Persoonlijk leerplan
    • Reflectie
    • Reflectie
    • Rollen
    • Stappenplan
    • Stappenplan
    • Thema x
    • Thematische benadering
    • Veelgestelde vragen
  • Literatuur & Bronnen
    • 1. Literatuur V
    • 2. Luister-CD's
    • 3. Sprekers in actie
    • Inleiding